Analiza ruchu na stronie

Analiza ruchu na stronie

jest niezwykle ważnym zagadnieniem dla każdego, kto ma stronę internetową, a dla osób czy firm jest koniecznością. Jak się jednak okazuje w praktyce, mało jest firm, które są tego świadome, a jeszcze mniej które analizują statystyki swoich stron.

analityka internetowa, analiza stron

Dostępne narzędzia

Jest bardzo wiele dostępnych narzędzi zarówno bezpłatnych jak i płatnych. Dzięki czemu każdy znajdzie coś dla siebie. W tym artykule skupimy się na tych pierwszych.

To są najpopularniejsze rozwiązania z dziedziny zbierania danych o odwiedzających i ich zachowaniu na stronie. Niektóre systemy pozwalają na obserwowanie ruchu w czasie rzeczywistym!

analityka internetowa, analiza stron

Nie tylko ilość odwiedzin się liczy

Analiza ruchu na stronie to nie tylko pomiar ilości odwiedzin. Jest wiele równie ważnych czynników, które należy znać, jak choćby współczynnik odrzuceń, czas spędzony na stronie, źródła z jakich docierają do nas odwiedzający, urządzenia jakimi się posługują, jakie strony są przeglądane i które są najpopularniejsze.

Niezwykle istotne jest również analiza stron opuszczenia strony, dane geograficzne, demograficzne i wiele innych. Wielką wagę mają również kontrole wszelkich anomalii ( np. nagły spadek ruchu fot.1), godziny w jakich jest największe zainteresowanie itp.

Po co to wszystko sprawdzać?

Po to, by wiedzieć co poprawić, na co kłaść większy nacisk. Do jakiej grupy kierować przekaz, jak budować strategię marketingową i cały content marketing. Wreszcie po ty, by lepiej poznać grupę do której docieramy. Te narzędzia dają nam wiele możliwości segmentowania danych oraz porównywania ich ze sobą w odniesieniu do wielu czynników.

Ustawianie i monitorowanie celów jest bardzo skuteczną metodą pomiaru efektywności kampanii marketingowych, które również można zintegrowac z analityką. To wszystko w połączeniu z wieloma możliwościami modyfikacji i filtrowania danych daje ogromne pole do popisu dla każdego, kto myśli o rozwoju swojego biznesu w sieci.

Doskonale rozumiemy to, że wiele osób nie zna się na tym, gdyż są specjalistami w swoim fachu, dlatego stworzyliśmy usługę instalacji, monitoringu i analizy danych jakie dostarczają nam systemy do ich zbierania. Rozliczenia w formie jednorazowej lub abonamentowej dają możliwość dogodnego decydowania.

Jeżeli jesteś zainteresowany wiedzą, jak odbiorcy trafiają na Twoją stronę, co ich najbardziej interesuje i wiele więcej, zapraszam do kontaktu.

 

Obrazy przedstawiają Google Analytics.