Błędy w reklamach Adwords
Wiele firm próbuje swoich sił w reklamie, jednak czasem nie przynosi ona odpowiednich efektów i następuje tytułowe pytanie. Dlaczego moja reklama nie działa? Jest to bardzo ogólne stwierdzenie na wiele problemów począwszy od znikomej skuteczności do całkowitego braku działania reklamy.
-
Słowa kluczowe
Zły dobór słów / fraz kluczowych jest najczęściej spotykanym problemem. Słowa są dobierane w oparciu o to co się wydaje osobie tworzącej kampanie. Nie jest wcale rzadkością, sytuacja w której przy doborze słów nie są wykorzystywane żadne narzędzia diagnostyczne.
Jest to ogromny błąd, gdyż istnieje wiele darmowych aplikacji wspomagających właściwy dobór fraz.
-
Wykluczające słowa kluczowe
Jest to kolejny poważny błąd. Spotykałem już kampanie o kilkutysięcznych budżetach miesięcznych, gdzie nie było żadnych wykluczeń. Absolutnie żadnych słów, które by blokowały niepożądane wyszukiwania i kliknięcia.
Wykluczające słowa są jednym z podstawowych ustawień w kampaniach PPC. Bez tego elementu pochłaniane są budżety, które nie przynoszą spodziewanej konwersji, nie przynoszą żadnego efektu.
Przykład:
grupa reklam, słowa kluczowe:
płyta, płyta chodnikowa, itp.
bez wykluczeń uzyskujemy całą masę wejść na frazy:
najnowsza płyta Madonny, płyta ceramiczna, itp.
Jak widać na powyższym przykładzie, wyszukiwania całkowicie rozmijają się z tematyką reklamowanych produktów. Wykluczające słowa kluczowe to absolutny „must have”.
-
Dopasowania słów kluczowych
Kolejne niezwykle ważne zagadnienie, to kwestia dopasowania. Istnieje kilka rozwiązań stosowanych w kampaniach Adwords, które przedstawione są poniżej.
Dopasowanie przybliżone umożliwia wyświetlanie reklam w kontekście wyszukiwań podobnych wyrażeń i trafnych odmian.
• Przykład: koty
• Możliwe dopasowane wyszukania: koty, zdjęcia kotów, adoptuj kota
Modyfikator dopasowania przybliżonego umożliwia wyświetlanie reklam w przypadku wyszukań, które zawierają słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym lub jego zbliżone odmiany.
• Przykład: +adoptuj +kota
• Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, jak adoptować kota, kot do adopcji
Dopasowanie do wyrażenia umożliwia wyświetlanie reklamy tylko dla wyszukań zawierających dane wyrażenie lub jego zbliżone odmiany oraz ewentualnie inne słowa przed nim i po nim.
• Przykład: „adoptuj kota”
• Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka, jak adoptować kota
Dopasowanie ścisłe umożliwia wyświetlanie reklamy tylko dla wyszukiwań dokładnych wyrażeń lub ich zbliżonych odmian, bez innych słów.
• Przykład: [adoptuj kota]
• Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka
Dopasowanie wykluczające umożliwia wykluczenie reklamy z wyników wyszukiwania zawierającego dane wyrażenie.
• Przykład: -bezpłatne
• Niedopasowane wyszukania: bezpłatna adopcja kotów, bezpłatne kalendarze z kotami
*wzór dopasowań ze stron pomocy Google
-
Harmonogram wyświetleń
Spotkałem się już kilka razy w kampaniach przejętych po kimś, że był ustawiony harmonogram godzin wyświetleń, kampania skierowana na USA, a strefa czasowa nasza, krajowa, polska 🙂
Przesunięcie wynosiło 6 godzin, kampania oczywiście całkowicie nieskuteczna, gdyż nie wstrzeliwała się w godziny szczytu zakupów tego produktu !
Jest i wiele innych, pomniejszych błędów reklam Adwords, jednak te są spotykane nagminnie. Jeśli więc nie radzisz sobie z konfiguracją kampanii, jest ona mało skuteczna lub poprostu chcesz ja komuś zlecić zgłoś się do Socialaw.
Doświadczony, certyfikowany zespół wesprze Cię na każdym etapie tych działań.