Dlaczego moja reklama nie działa?

Błędy w reklamach Adwords

Wiele firm próbuje swoich sił w reklamie, jednak czasem nie przynosi ona odpowiednich efektów i następuje tytułowe pytanie. Dlaczego moja reklama nie działa? Jest to bardzo ogólne stwierdzenie na wiele problemów począwszy od znikomej skuteczności do całkowitego braku działania reklamy. 

  • Słowa kluczowe

Zły dobór słów / fraz kluczowych jest najczęściej spotykanym problemem. Słowa są dobierane w oparciu o to co się wydaje osobie tworzącej kampanie. Nie jest wcale rzadkością, sytuacja w której przy doborze słów nie są wykorzystywane żadne narzędzia diagnostyczne.

Jest to ogromny błąd, gdyż istnieje wiele darmowych aplikacji wspomagających właściwy dobór fraz.

  • Wykluczające słowa kluczowe

Jest to kolejny poważny błąd. Spotykałem już kampanie o kilkutysięcznych budżetach miesięcznych, gdzie nie było żadnych wykluczeń. Absolutnie żadnych słów, które by blokowały niepożądane wyszukiwania i kliknięcia.

Wykluczające słowa są jednym z podstawowych ustawień w kampaniach PPC. Bez tego elementu pochłaniane są budżety, które nie przynoszą spodziewanej konwersji, nie przynoszą żadnego efektu.

Przykład:

grupa reklam, słowa kluczowe:

płyta, płyta chodnikowa, itp.

bez wykluczeń uzyskujemy całą masę wejść na frazy: 

najnowsza płyta Madonny, płyta ceramiczna, itp.

Jak widać na powyższym przykładzie, wyszukiwania całkowicie rozmijają się z tematyką reklamowanych produktów. Wykluczające słowa kluczowe to absolutny „must have”.

  • Dopasowania słów kluczowych

Kolejne niezwykle ważne zagadnienie, to kwestia dopasowania. Istnieje kilka rozwiązań stosowanych w kampaniach Adwords, które przedstawione są poniżej.

Dopasowanie przybliżone umożliwia wyświetlanie reklam w kontekście wyszukiwań podobnych wyrażeń i trafnych odmian.
• Przykład: koty
• Możliwe dopasowane wyszukania: koty, zdjęcia kotów, adoptuj kota

Modyfikator dopasowania przybliżonego umożliwia wyświetlanie reklam w przypadku wyszukań, które zawierają słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym lub jego zbliżone odmiany.
• Przykład: +adoptuj +kota
• Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, jak adoptować kota, kot do adopcji

Dopasowanie do wyrażenia umożliwia wyświetlanie reklamy tylko dla wyszukań zawierających dane wyrażenie lub jego zbliżone odmiany oraz ewentualnie inne słowa przed nim i po nim.
• Przykład: „adoptuj kota”
• Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka, jak adoptować kota

Dopasowanie ścisłe umożliwia wyświetlanie reklamy tylko dla wyszukiwań dokładnych wyrażeń lub ich zbliżonych odmian, bez innych słów.
• Przykład: [adoptuj kota]
• Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka

Dopasowanie wykluczające umożliwia wykluczenie reklamy z wyników wyszukiwania zawierającego dane wyrażenie.
• Przykład: -bezpłatne
• Niedopasowane wyszukania: bezpłatna adopcja kotów, bezpłatne kalendarze z kotami

*wzór dopasowań ze stron pomocy Google

  • Harmonogram wyświetleń

Spotkałem się już kilka razy w kampaniach przejętych po kimś, że był ustawiony harmonogram godzin wyświetleń, kampania skierowana na USA, a strefa czasowa nasza, krajowa, polska 🙂

Przesunięcie wynosiło 6 godzin, kampania oczywiście całkowicie nieskuteczna, gdyż nie wstrzeliwała się w godziny szczytu zakupów tego produktu ! 

 

Jest i wiele innych, pomniejszych błędów reklam Adwords, jednak te są spotykane nagminnie. Jeśli więc nie radzisz sobie z konfiguracją kampanii, jest ona mało skuteczna lub poprostu chcesz ja komuś zlecić zgłoś się do Socialaw.

Doświadczony, certyfikowany zespół wesprze Cię na każdym etapie tych działań.

Google Partner, socialaw, lubuskie, gorzów  

 

Leave A Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Twitter

autoresponder system powered by FreshMail