Tak, dokładnie to się właśnie dzieje. Google zmienił wygląd swoich wyników wyszukiwania, usunął prawą kolumnę z reklamami. To bardzo wiele zmienia zarówno dla firm, które reklamowały się w Adwords w wynikach wyszukiwania oraz dla wszystkich, którzy pozycjonowali swoje strony internetowe.
Jak to wyglądało wcześniej?
Po zmianach, w zależności od zapytania, widzimy zestaw reklam z listą produktów (PLA) lub/oraz maksymalnie 4 boksy reklamowe Adwords u góry strony oraz dodane boksy reklamowe na dole strony. Co ciekawe, również panel z linkami do obrazów (Google Images) zmienia swoje położenie i spotykany jest w środku wyników wyszukiwania oraz na jego końcu (tuż przed dolnymi reklamami).
Pomiędzy wyniki została wpleciona także mapka z lokalnymi wynikami dla danego zapytania.
Jak teraz będą wyglądały wyniki wyszukiwania w Google? Zobaczcie sami.
Jak zmiany w SERP wpłyną na reklamodawców?
Moim zdaniem będzie to miało bezpośredni wpływ na zwiększenie budżetów kampanii. Mniejsza ilość boksów reklamowych widzianych bez konieczności przewijania strony w dół sprawi, że zacznie się walka o wyższy ranking reklamy.
O ile przy optymalizacjach kampanii w celu zwiększenia Wyniku Jakości jest pewien poziom, do którego się dąży i jest wyznaczona granica, o tyle w budżetach kampanii nie ma takich ograniczeń i chyba o to chodziło.
Myślę, że wielu reklamodawców o mniejszych budżetach zwróci się w kierunku innych form reklamy, innych mediów lub bardziej zainteresuje się działaniami związanymi z marketingiem w tym SEO.
Jak zmiany w SERP wpłyną na pozycjonowanie?
Nie bez znaczenia będzie również to, że naturalne wyniki wyszukiwania zostaną obniżone poprzez zastosowanie 4 boksów reklamowych u góry oraz wtopieniu mapki z wynikami lokalnymi. Tutaj także wiele firm wzmoży działania (część z nich po tym jak znikną z reklam w prawym panelu wyników wyszukiwania Google).
Z dużą pewnością można założyć, że jeszcze większego znaczenia nabierze coraz bardziej popularny content marketing i alternatywne źródła pozyskiwania ruchu i klientów.
Z równie dużym prawdopodobieństwem prawdziwe jest stwierdzenie, że zdobywanie klientów będzie bardziej kosztowne.
Zobaczymy co będzie dalej i jak na to zmiany zareagują klienci.
Jeśli te zmiany dotknęły właśnie Twojego biznesu, a nie wiesz co dalej zrobić? Czekamy na Ciebie. Z pewnością znajdziemy optymalne rozwiązanie. Kontakt do Socialaw