Wiele firm sprzedaje towary lub świadczy swoje usługi lokalnie. Jednak nie wiedzą, jak dodać firmę do mapy Google`a. Posiadanie wizytówki w mapkach na początku wyników wyszukiwania daje zaskakująco dobre rezultaty, gdyż zwraca uwagę osób, które pomijają reklamy. Ich odmienny wygląd również ma znaczenie, ponieważ wyróżniają się od standardowych wyników.
Obecność w mapach ma niebagatelne znaczenie dla firm, które obsługują głównie klientów lokalnie. Dzięki czemu są oni częściej odnajdywani przez osoby potrzebujące ich usług. Jest to jedno z podstawowych narzędzi informacyjnych, od których powinno się zaczynać działania marketingowe w wielu branżach skierowanych na rynek lokalny.
Jak więc dodać firmę do miejsc Google?
- Wejdź na stronę http://www.google.com/business/placesforbusiness/
Zobaczysz wówczas poniższy ekran
- Kliknij OK, by zamknąć wyskakujące okno
- Następnie klikamy „Pokaż firmę w Google”
- Wpisujemy nazwę firmy i/lub adres. Jeśli nie ma naszej firmy na liście wybieramy ostatnią opcję „Podana nazwa firmy i jej adres są prawidłowe, chcę podać pełne informacje o firmie”
- Szczegółowo wypełniamy wszystkie pola. Jest to o tyle ważne, że adres będzie następnie weryfikowany.
- Określamy teren działania firmy.
- Tu jest miejsce potwierdzenia danych oraz stworzenie obligatoryjnego profilu Google+
Po utworzeniu profilu należy czekać na kartkę weryfikacyjną z kodem PIN. Przyjdzie ona na podany adres. Na tej kartce będzie wytłuszczony adres logowania, a po wykonaniu tych czynności wpisanie kodu PIN.
Od tego momentu można się cieszyć obecnością w mapkach Google`a.
Zapraszam do współpracy firmy działające zarówno lokalnie jak i globalnie
Marcin Olechnowicz
Head of Marketing – www.socialaw.pl