Wideomarketing prawniczy

kamera, wywiad, video, videomarketing, wideomarketing, wideomarketing prawniczy, marketing prawniczy, marketing adwokatów, marketing kancelarii, marketing radcy

Wideomarketing prawniczy

Wideomarketing prawniczy jest dopiero odkrywany przez branżę. W wielu innych jest doskonałym źródłem ruchu, jak również elementem podnoszącym rozpoznawalność kancelarii. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że odpowiednio ukierunkowane działania w zakresie wideo, zmienia wizerunek prawnika na eksperta w danej dziedzinie.

Czy marketing video jest zgodny z zasadami etyki zawodu?

Jak najbardziej tak. O ile oczywiście powstrzymamy się od reklamowania siebie i swojej kancelarii. Kodeks etyki nie zakazuje doradzania, rozwiązywania ludzkich problemów, a właśnie tym zachęca się odbiorców.

Jak się przygotować?

Po pierwsze należy wybrać tematykę, zagadnienie do omówienia. Lepiej jest dokładnie opracować jeden temat, niż omówić kilka dziedzin powierzchownie.

Następnie opracowujemy plan (scenariusz), włącznie z wypunktowaną listą rzeczy jakie chcemy poruszyć.

Konieczne jest zastanowienie się nad miejscem filmowania. Oczywiście tym samym dobieramy język jakim należy się posługiwać. W kancelarii najczęściej jest to dość silnie prawnicza nomenklatura i zdecydowanie większa „sztywność”. Nic nie stoi na przeszkodzi, by sesję nagraniową zrobić w innym pomieszczeniu lub w plenerze. To pozwoli na naturalnie swobodniejszy ton wypowiedzi.

Każde z rozwiązań na swoje wady i zalety. Wiele zależy od zdefiniowanego celu jaki ma osiągnąć taki sposób marketingu prawniczego. Koniecznie też mieć na uwadze target, do którego ma trafić przekaz.

Co jest ważne?

  • scenariusz
  • miejsce
  • spokój ( brak zakłóceń z zewnątrz)
  • intonacja
  • oświetlenie
  • montaż (postprodukcja)

 

Czy można to zrobić źle?

Niestety tak. Począwszy od naruszenia zasad etyki zawodu, na scenariuszu, wykonaniu czy montażu kończąc. W moim mniemaniu to wideo wymaga wielu zmian:


Poniżej można zobaczyć całkowicie inaczej przygotowane video:

Oczywiście przykładów można mnożyć wiele. Przedstawione filmy są wybrane losowo.

Jako ciekawostkę dodam, że doskonale sprawdzają się filmy w formie wywiadu lub dialogu. Te są najlepiej odbierane przez widzów. Przez zastosowanie jako rozmówcy osoby nie związanej z prawem, cała rozmowa nabiera naturalnego wydźwięku.

 

W przypadku problemów z przygotowaniem scenariusza, bądź całego wideomarketingu zapraszam do kontaktu, z pewnością pomożemy rozwiązać wszelkie problemy.