Analiza ruchu przychodzącego w e-commerce

Analiza ruchu przychodzącego

Wiele internetowych biznesów poświęca szczególną uwagę na zwiększaniu ruchu, jednak nie zawsze wykonywana jest przy tym analiza ruchu przychodzącego. Jest to wielka strata, gdyż pozbawia osoby decyzyjne wielu informacji analitycznych.

Jest to też niezwykle ważne przy prowadzeniu kampanii w wielu kanałach. Wówczas pomiary nabierają całkowicie innej jakości. Przy prowadzeniu sprzedaży internetowej to właśnie realizacja celów jest szalenie ważna. To one decydują o przesunięciach czy zwiększeniu budżetów reklamowych.

Dzięki analizie ruchu przychodzącego do naszego e-sklepu jesteśmy w stanie wykryć anomalie w tym zakresie.

Segmentacja ruchu

Jest ważnym elementem przygotowywania danych. To właśnie dzięki segmentacji możemy dzielić informacje w niemal dowolny sposób. W najczęściej używanym Google Analytics, jest cała masa predefiniowanych segmentów. Jestem przekonany, że z tym nikt nie będzie miał problemów. Nie wierzysz? Sprawdź natychmiast.

Ponad wykresem standardowo jest włączony segment „Wszystkie sesje 100%”, wystarczy kliknąć obok w pole „Dodaj segment”. W sumie w jednym czasie możemy mieć wybrane 4 segmenty danych z kilkunastu dostępnych w systemie.

Wybierz „ruch płatny” czy „ruch z tabletów i komórek”.

Zrób to i zobacz co się nagle stanie, jak wiele masz dodatkowych informacji do analizy, przecież to coś pięknego!

Połączenie usług Google`a

Warto jest połączyć usługi Google`a. Konto Analytics, Search Console oraz Adwords (o ile prowadzona jest kampania reklamowa). Daje to dostęp do znacznie większej ilości danych do przeanalizowania. Cały ekosystem wymienia się danymi w czasie rzeczywistym (Search Console ma opóźnienie ok 2 dniowe), więc przygotowanie odpowiednich raportów zajmuje chwilę.

Wszystkie systemy „podpinamy” do naszej strony najszybciej jak to możliwe, dzięki temu szybciej poznamy potrzeby naszych odbiorców jak również możliwe będzie wyłapanie błędów na stronie.

Miłej analizy użytkowników Twojego serwisu, w przypadku problemów czekamy na Twój kontakt.